Η Javascript πρέπει να είναι ενεργοποιημένη για να συνεχίσετε!
Τύπος: Τζίμμυ Κορίνης: o άνθρωπος πίσω από τη Μάσκα

Τύπος | Δημοσίευση: 20-08-2012 17:18


Γλώσσα συνημμένου: Ελληνικά Τύπος: Αρχείο PDF Τζίμμυ Κορίνης: o άνθρωπος πίσω από τη Μάσκα
Ενημέρωση: 20-08-2012 17:22 - Μέγεθος: 568.68 KB


Συνέντευξη του Τζίμμυ Κορίνη στο protagon.gr (Δημοσίευση: 25-07-2012)


Ενώ πράκτορες της Γερμανίας και των ΗΠΑ συναγωνίζονται στα παρασκήνια του Υπουργείου Άμυνας προκειμένου να εξασφαλίσουν το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα που επιβάλλει το ΝΑΤΟ στην Ελλάδα και μια ομάδα «ανταρτών» απειλεί να ρίξει την ελληνική κυβέρνηση που κρέμεται από μια ψήφο, ένας φέρελπις νέος βουλευτής αυτοκτονεί χωρίς φανερό λόγο, ένας μαχητικός δημοσιογράφος μπαίνει στο στόχαστρο πληρωμένων δολοφόνων κι ένας έντιμος αστυνομικός αναλαμβάνει μια έρευνα που θα τον περάσει μέσα από ένα λαβύρινθο απόλυτης διαφθοράς και θα τον φέρει αντιμέτωπο πρώτα με τον θάνατο και μετά με τον σατανικό εγκέφαλο που κινεί τα νήματα…

Θα μπορούσε να αποτελεί απόσπασμα ενός αποκαλυπτικού ρεπορτάζ από τα σκοτεινά παρασκήνια της σύγχρονης πολιτικής σκηνής. Είναι, αντίθετα, η σύνοψη ενός συναρπαστικού μυθιστορήματος με τίτλο «Η Τρίτη Ψήφος», που κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Γαβριηλίδη. Το υπογράφει ο Τζίμμυ Κορίνης, που υπήρξε ο τελευταίος διευθυντής της (μακροβιότατης) «Μάσκας». Ενός θρυλικού περιοδικού που ξεκίνησε το μακρινό 1935 με πρώτο διευθυντή τον Απόστολο Μαγγανάρη, για να ολοκληρώσει τον κύκλο του το 1974 με διευθυντή σύνταξης (από το 1963) τον Τζίμμυ Κορίνη. Για την στενή σχέση του με την «Μάσκα», καθώς και για τις υπόλοιπες φάσεις της γόνιμης καριέρας του μίλησε εκ βαθέων στο protagon, δίνοντας το στίγμα του στις απαντήσεις που ακολουθούν:

«Μάσκα»: Τι σημαίνει για εσάς αυτό το περιοδικό με το θρυλικό όνομα;
Η «Μάσκα» υπήρξε για μένα (και δυστυχώς εξακολουθεί να είναι) η ερωμένη που αγάπησα και μίσησα ταυτόχρονα όσο καμιά άλλη στη ζωή μου. Την αγάπησα επειδή με έμπασε σε έναν κόσμο που, όπως αποδείχτηκε, ήταν ο δικός μου κόσμος, ο μοναδικός κόσμος μέσα στον οποίο θα μπορούσα να αναπτυχθώ, να ζήσω, να δημιουργήσω, να εξελιχθώ, να γνωρίσω και να αντιμετωπίσω τον φθόνο και την ζήλεια σε μορφές που λίγοι έχουν γνωρίσει, αλλά και να εισπράξω εκδηλώσεις αγάπης και θαυμασμού που σε ελάχιστες άλλες στράτες της ζωής θα μπορούσα να απολαύσω και την μίσησα επειδή με έμπλεξε στα δίχτυα της πολύ νωρίς, με θάμπωσε με τα κάλλη της και τα μυστικά που έκρυβε, κυριολεκτικά μου φόρεσε παρωπίδες και με έριξε σε μια πορεία που μου στέρησε χαρές κι επιτεύγματα που έζησαν και κατάφεραν άλλοι που δεν είχαν την ατυχία να την γνωρίσουν.

Πότε ξεκίνησε η μακρόχρονη σχέση σας με τη «Μάσκα» και ποια στάδια ακολούθησε;
Τη γνώρισα στα εννιά μου, όταν ο μεγαλύτερος αδερφός μου έφερε στο σπίτι έναν τόμο δέκα τευχών και μου κούνησε το δάχτυλο απαγορευτικά – δεν έπρεπε να διαβάσω «Μάσκα», ήμουν πολύ μικρός ακόμα. Ατίθασος από τα γεννοφάσκια μου, όχι μόνο διάβασα και τα δέκα τεύχη εκείνου του τόμου, αλλά διάβασα και τον δεύτερο και τον τρίτο τόμο που έφερε, ανύποπτος ότι είχα παρακούσει την απαγόρευση ή ότι αυτό το διάβασμα είχε ξυπνήσει μέσα μου την σπίθα του συγγραφέα που, αργότερα, θα επιβαλλόταν σε κάθε άλλη μου ικανότητα. Ερωτευμένος πια μαζί της, ονειρευόμουν ότι κάποτε θα σμίγαμε, κάνοντας μάλιστα την γραπτή δημόσια πρόβλεψη ότι μια μέρα θα γινόμουν διευθυντής της. Και στα 17 κατάφερα να βρεθώ κοντά της, όταν ο Απόστολος Μαγγανάρης, παρασυρμένος από την δική μου ορμή για το αστυνομικό μυθιστόρημα, αποφάσισε να εκδώσει ξανά το περιοδικό, παρά το γεγονός ότι το είχε κλείσει με ζημιά. Το πλησίασμα δεν κράτησε πολύ γιατί η δική μου ορμή δεν ταίριαζε με την νηφαλιότητα του Μαγγανάρη και γίναμε αυτό που λένε «από δυο χωριά». Αποτέλεσμα, εγώ πέρασα στο αντίπαλο στρατόπεδο, το «Μυστήριο», και χρειάστηκε να περάσουν 8 χρόνια για να ξαναβρεθούμε μαζί – τούτη τη φορά εγώ διευθυντής κι εκείνη αποκλειστική ερωμένη μου.

Εκτός από συγγραφέας και διευθυντής της «Μάσκας» έχετε ασχοληθεί δημιουργικά με πολλά, και… πολύ, με τελευταίο πόνημα το βιβλίο που κυκλοφόρησε πριν λίγο καιρό. Τι μεσολάβησε ανάμεσα σε αυτό και την περίοδο που διευθύνατε τη «Μάσκα»;
Παρά τα λουριά που κράταγε σφιχτά η πρώτη, η μεγάλη ερωμένη μου, ξέκλεβα χρόνο και δούλευα σε σχεδόν όλα τα περιοδικά της εποχής εκείνης (Φαντασία, Πρώτο, Ελληνίδα, Μπουκέτο, Φαντάζιο κλπ) γράφοντας αστυνομικά ή γουέστερν διηγήματα πότε με το όνομά μου και πότε με ψευδώνυμα ή μεταφράζοντας βιβλία που δεν είχαν εκδοθεί ποτέ στην Ελλάδα. Ταυτόχρονα, υπακούοντας στα κελεύσματα της άλλης ερωμένης (σενάριο/σκηνοθεσία) που παραμόνευε όλα αυτά τα χρόνια και άρχισε να κονταροχτυπιέται με την πρώτη, έγραψα και σκηνοθέτησα το πρώτο εξ ολοκλήρου κινηματογραφημένο αστυνομικό σίριαλ (Ο δολοφόνος που έκλαιγε) για την τηλεόραση , συνεχίζοντας με ένα ακόμα σίριαλ (Το μαύρο κλειδί) και μετά με μια σειρά αυτοτελών ιστοριών μυστηρίου που ξεκίνησε ως «Τηλεντετέκτιβ» και κατέληξε «Ποιος είναι ο ένοχος» και στην συνέχεια στα δικαστήρια, γιατί προβλήθηκε το επεισόδιο πιλότος χωρίς το όνομά μου και στη συνέχεια βρέθηκα εκτός σειράς (ένεκα οι σχέσεις του παραγωγού με την χούντα). Ακολούθησε το κλείσιμο της «Μάσκας» και η αυτοεξορία μου στην Αγγλία, όπου έγραψα δύο βιβλία για τον εκδοτικό οίκο New English Library, ένα σενάριο για τον έλληνα σκηνοθέτη Τζωρτζ Κοσμάτο, ένα σίριαλ για την ελληνική τηλεόραση που σκηνοθέτησε ο Νίκος Ζαπατίνας, και πέντε τηλεταινίες που έγραψα και σκηνοθέτησα εγώ πάλι για την ελληνική τηλεόραση. Παράλληλα έγραψα τρία μυθιστορήματα που δημοσιεύτηκαν σε πολλές συνέχειες στο περιοδικό «Εικόνες», έγινα για πολύ σύντομο χρονικό διάστημα Γενικός Διευθυντής του STAR CHANNEL και μετά έριξα μαύρη πέτρα πίσω μου κι εξαφανίστηκα. Όχι για να αποσυρθώ, αλλά για να γράψω κάμποσα σενάρια στην δεύτερη γλώσσα μου, την Αγγλική, που αυτή την στιγμή κάνουν τον γύρο του Χολιγουντ. Ένα από αυτά βρήκε παραγωγό, αλλά ο παραγωγός δεν βρήκε τα απαιτούμενα κεφάλαια και γυρίσαμε πίσω από την αρχή. Πέρυσι κυκλοφόρησε από τον ΔΟΛ το βιβλίο μου ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ ΘΑΝΑΤΟΥ και φέτος το βιβλίο μου Η ΤΡΙΤΗ ΨΗΦΟΣ από τις Εκδόσεις Γαβριηλίδη. Τώρα τελευταία, κυκλοφόρησα στο διαδίκτυο το περιοδικό DETECTIVE STORY που είναι η νέα μορφή της «Μάσκας», όπως δείχνει και η ονομασία του site maska.gr.

Το τελευταίο σας βιβλίο μεταφέρει τις συνταγές της hard boiled περιπέτειας σε ένα σύγχρονο και απολύτως επίκαιρο περιβάλλον. Βρίσκετε πως αυτή η εποχή των δύσοσμων σκανδάλων και της γενικότερης χρεοκοπίας, προσφέρονται για τέτοιου είδους (γοητευτικές, κατά τα άλλα) μυθοπλασίες;
Το είδος του «σκληροτράχηλου» γραψίματος που υιοθέτησα και που διδάχτηκα από τις μεγάλες πένες (Ντάσιελ Χάμετ, Τζόναθαν Λάτιμερ, Ερλ Στάνλεϊ Γκάρντνερ, Ρέιμοντ Τσάντλερ, Ράουλ Γουίτφιλντ κ.α.) είναι το πιο κατάλληλο για οποιοδήποτε περιβάλλον γιατί είναι λιτό, χωρίς φιοριτούρες, ακριβές, έντονο και παραστατικό ώστε να δημιουργεί συγκίνηση και οπωσδήποτε ρεαλιστικό όπως απαιτεί η ωμή πραγματικότητα που γεμίζει κάθε μέρα τις σελίδες των εφημερίδων ή τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων. Αρκεί να διαβάσει κανένας το θρυλικό μυθιστόρημα The Glass Key του Ντάσιελ Χάμετ, που γράφτηκε πριν από 80 σχεδόν χρόνια, για να διαπιστώσει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα από τότε – σκάνδαλα αποκαλύπτονται το ένα μετά το άλλο, τεράστια εγκλήματα συγκαλύπτονται με ένα απλό νεύμα κάποιου ισχυρού και εκατοντάδες υποθέσεις όπου εμπλέκονται διάφοροι μεγαλοσχήμονες και που πρέπει να έχουν σαν αποτέλεσμα γερές καταδίκες καταλήγουν στα αρχεία επειδή άλλαξαν χέρια μεγάλα χρηματικά ποσά. Το μόνο που έλειπε ήταν τα συμβόλαια θανάτου, άλλοτε αποκλειστικότητα του αμερικάνικου υπόκοσμου που ήταν το background των αναγνωσμάτων που δημοσίευε η «Μάσκα», αλλά τώρα μπήκαν και αυτά στο παιχνίδι.

Τελικά, τι μπορεί να κρύβει σήμερα πίσω της μια μάσκα;
Μάσκα φορούσαν ανέκαθεν και φορούν ακόμα πολλοί άνθρωποι, άλλοι για να κρύψουν τον πραγματικό τους εαυτό, φοβούμενοι λανθασμένα, ίσως, ότι δεν θα είναι αρεστός ή έχει ελαττώματα ή ακόμα επειδή είναι πολύ ευάλωτος κι άλλοι για να κρύψουν αυτό που πραγματικά είναι και που σίγουρα δεν θα είναι αρεστό αν το αφήσουν σε κοινή θέα ή έστω να γίνει αντιληπτό από του συνανθρώπους τους. Γι αυτό, όταν «πέφτουν οι μάσκες», όπως λέμε, ακολουθούν λογιών-λογιών εκπλήξεις.

 







 Video: Συνέντευξη του Τζίμμυ Κορίνη
Οι "27 της Ευρώπης" ερευνούν γιατί μας γοητεύουν τόσο οι ιστορίες για τα εγκλήματα και [...] μιλούν με κάποιες από τις σημαντικότερες μορφές του χώρου στην Ελλάδα, όπως ο Τζίμμυ Κορίνης, που ήταν επί σειρά ετών η "ψυχή" του θρυλικού περιοδικού "Η Μάσκα".